Eerste indruk - Reisverslag uit Westlock, Canada van Wouter Laurijsse - WaarBenJij.nu Eerste indruk - Reisverslag uit Westlock, Canada van Wouter Laurijsse - WaarBenJij.nu

Eerste indruk

Door: Wouter

Blijf op de hoogte en volg Wouter

25 Augustus 2014 | Canada, Westlock

Het is een mooie boerderij met 240 melkkoeien. Er word gekruist met Fleckvieh. Er word gemolken met 4 A4 lely robots. Er hoort 180 hectare land bij de boerderij daar word mais, gerst en winter rogge op verbouwt. De kalfjes en melkkoeien lopen in de stal, het jongvee loopt buiten in een uitloop stal en de droge koeien lopen buiten. Het bedrijf is eigendom van Hendrik en Frida van Dijk ze hebben 4 kinderen. Ook loopt er een knecht rond op het bedrijf dat is Gary en komt uit Ierland. Ik woon samen met Gary in een huisje achter op het erf. Ik moet daar ook mijn eigen eten koken en mijn eigen kleding wassen. Dat word nog wel even wennen. Ook heb ik best veel last van een jetlag . Zo ben ik in de namiddag rond 5-6 uur al moe en word ik 3 uur in de morgen al wakker. Het is hier 8 uur vroeger dan in Nederland. Mijn eerste indruk van Canada is dat het allemaal heel uitgestrekt is en het is allemaal heel groot. Mijn Engels is niet al te best, dus heb daar nog wat moeite mee om met andere mensen te communiceren. Gelukkig kunnen Hendrik en Frida nog wel Nederlands dus die helpen mij daar mee.

  • 26 Augustus 2014 - 07:40

    Mama:

    Mooi bedrijf wouter . Mooie koeien. xxx

  • 26 Augustus 2014 - 13:59

    Caroline Tielemans:

    Hoi Wouter,

    Leuk om je verhalen te kunnen volgen!
    Het is een erg mooi en leuk bedrijf zo te lezen.
    Veel plezier nog!

    Groetjes van Theo, Ilse, Caroline en Wouter.

  • 28 Augustus 2014 - 19:54

    Mike:

    kende geen foto´s hierop zetten wouter? hoe beval het? een bietje mej een vario rond kachelen?

  • 28 Augustus 2014 - 21:09

    Peter:

    Wouter hoe gaat het, sprak net jou andere stageboer, zit in turkeye 38graden alleen maar te baden, en bij jullie?Dit is een zeer speciale leerzame periode in jou leven, geef ogen oren goed de kost die ervaring die je nu op doet pakken ze nooit meer af, ziet er mooi een bedrijf uit
    succes met de stage

    gr Peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Westlock

stage Canada

Een verslag van mijn buitenland stage in Canada.

Recente Reisverslagen:

12 Oktober 2014

Voorbij

08 Oktober 2014

Bijna voorbij

06 Oktober 2014

Verschillen

05 Oktober 2014

Week 7

03 Oktober 2014

Laatste weekje
Wouter

Actief sinds 18 Aug. 2014
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 11188

Voorgaande reizen:

21 Augustus 2014 - 10 Oktober 2014

stage Canada

Landen bezocht: