Bedrijfs info - Reisverslag uit Westlock, Canada van Wouter Laurijsse - WaarBenJij.nu Bedrijfs info - Reisverslag uit Westlock, Canada van Wouter Laurijsse - WaarBenJij.nu

Bedrijfs info

Door: Wouter

Blijf op de hoogte en volg Wouter

03 September 2014 | Canada, Westlock

Het melkveebedrijf waar ik stage loop is van Hendrik en Frida van Dijk ze hebben vier kinderen. Ze hebben 240 melkkoeien. Het zijn allemaal kruislingen. De meeste koeien zijn gekruist met Fleckvieh. Er word gemolken met 4 A4 lely robots. De koeien zijn verdeelt in 2 groepen in elke groep staan 2 robots. De koeien geven gemiddeld 26 liter melk per dag met 3,40% eiwit en 2,70% vet. De melk word opgehaald door Alberta milk. De jongste kalfjes staan ook op stal. de oudere kalveren en pinken staan in een openfront stal met een stukje wei er aan vast. De droge koeien lopen buiten. Voor de rest hebben ze 4 trekkers een fend 926, fend 920, fend 714 en een case international 7130. Ze hebben 180 ha land. Op het land word mais gerst en winter rogge verbouwd. Dat is allemaal voor voor de koeien. Hooi en brok word aangekocht. Hooi word gekocht uit de usa. Gras word hier niet echt geteeld omdat alle goede grassen in de winter kapot vriezen. Het meeste landwerk word allemaal zelf gedaan. Alleen de loonwerker komt hakselen, maaien en de gewassen spuiten.

• 03 September 2014 - 10:35

Ma:

Hoi Wouter,
    Je zit nu al weer 2 weken in Canada en je hebt al heel wat verslagen gemaakt. Via deze site kun je jou goed volgen het is mooi om deze verslagen te lezen ook al skype ik iedere week met je want ik wil je toch ook wel ff live horen. Pa en Ik vinden dat je het super goed doet . We vinden dat je een mooi en goed stageadres hebt gekozen waar je flink wat kunt leren zowel van het bedrijf maar ook zeker de Engelse taal. Dit stagebedrijf kun je zeker bij iedereen die na jou volgt op school , of die een stage adres in het buitenland zoekt aanbevelen .
    Tot zaterdag wouter dan skype we weer want dan ben je jarig en dan willen we zeker je stem niet missen.

Een dikke knuffel en veel Liefs van ons allemaal .

• 03 September 2014 - 19:33

Tante Lina:

Hoi Wouter,

Leuk om te horen dat het goed gaat met je.
    Op youtube heb ik het filmpje van de koud water douche gezien. Heftig!
    Het is hier ook goed weer, dus de mannen zijn druk in het land bezig.
    Ben je al een keer gaan stappen in Westlock?
    Zaterdag misschien, als je jarig bent? Er is van ons een kaartje onderweg, maar ik weet niet of het op tijd zal zijn.

Groetjes van ons allemaal!!