Verschillen - Reisverslag uit Westlock, Canada van Wouter Laurijsse - WaarBenJij.nu Verschillen - Reisverslag uit Westlock, Canada van Wouter Laurijsse - WaarBenJij.nu

Verschillen

Door: Wouter

Blijf op de hoogte en volg Wouter

06 Oktober 2014 | Canada, Westlock

In canada is het heel anders boeren dan in Nederland vind ik. Ik Canada gaat het allemaal wat makkelijker. In Nederland zijn er allemaal zo veel regels. In Canada is het allemaal wat meer van de praktijk. De boer weet zelf wel wat goed is voor zijn vee of zijn grond. Zo mag je hier koeien die iets mankeren zelf schieten. In Nederland moet je daar de veearts voor laten komen. In Nederland worden de dode koeien opgehaald door Rendac. In Canada mag je ze gewoon op de mesthoop gooien. De kalfjes onthoornen mag je in Canada zelf ook doen dit word gedaan met een soort pasta die dan het kleine horentje op vreet. Je mag hier ook het hele jaar door mest uitrijden. De mest word ook opgeslagen in een open liggende put buiten. Deze hoef je dus niet af te dekken.

• 06 Oktober 2014 - 10:45

Ma:

Hey Wouter, toch weer wel een berichtje van mij ( ze kon het toch niet laten). Nou ik weet uit ervaring dat het toch wel leuk is dat er zoveel mensen zijn die jou verhaaltjes lezen. Wij zijn super trots op jou dat je zulke mooie ervaringen daar in het verre Canada op heb gedaan bij een prachtig mooi bedrijf en super gastgezin en niet te vergeten knecht Gary. Deze ervaringen neemt niemand meer van je af toch. Toch ook nog leuk gisteren met Jeffrey en Jan geskypt ze waren super enthousiast want ze hebben je toch ook al 2 maanden niet meer gezien . Geniet nog van je laatste dagen , we zien je gauw weer. Liefs van ons allemaal en ook een dikke knuffel van Oma , ze is ook blij dat ze jou weer gaat zien en ze is ook super trots op jou.

• 06 Oktober 2014 - 16:57

Tante Lina:

Hoi Wouter,

De laatste loodjes!.
    Heb je een leuke tijd in Edmonton gehad?
    Wij lazen in een agrarische krant over het slechte weer in Alberta. Dat de tarwe plat gegaan was door de sneeuwval en daardoor slecht te dorsen is.
    Hopelijk is het nu niet zo koud meer.
    Eind van de week hopen we je weer in levende lijve te kunnen zien.
    Alvast een hele goede reis terug gewenst!!

Groetjes
    Tante Lina, ome Walter en neef Jan.